Vi värnar om din integritet
Vill du att vi spärrar och tar bort dina uppgifter?
Om du önskar att vi tar bort dina uppgifter gör vi självklart det utan problem, det enda du behöver göra är att fylla i vårt kontaktformulär så sköter vi raderingen, senast inom 48 timmar men ofta tidigare än så. Vid en radering spärrar vi även ditt/dina telefonnummer för framtida import.
Vill du veta mer om hur dina uppgifter behandlas eller om du har övriga funderingar är du välkommen att kontakta oss via formuläret så återkommer vi så fort vi kan.
Hur har vi fått dina uppgifter?
Vi arbetar med ett flertal olika uppdragsgivare som förser oss med personer vi ska kontakta, det är således svårt att säga exakt varifrån vi fått uppgifterna. Vill du veta exakt från vilken uppdragsgivare vi fått dina uppgifter får du mer än gärna kontakta oss så förser vi dig med den informationen.
Hur hanterar vi dina uppgifter?
Allt adressmaterial vi får förs över via säkra överföringsmetoder som är krypterade. När vi väl fått listorna importeras dem in i vårt CRM system. För mer information om deras säkerhet är du välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.
I fall av begäran från kund och uppdragsgivare skickas samtal över till uppdragsgivare för exempelvis kvalitetssäkring. Även då skickas filerna på säkra och krypterade sätt. Hör gärna av dig om du vill veta mer om den processen.
Vi behandlar inga personuppgifter utanför våra lokaler och varje anställd har skrivit på ett avtal gällande hanteringen av personuppgifter och påföljder om detta missbrukas.
Vem ansvarar för de personuppgifter vi samlar in?
Effective Communication DNR AB, org. Nr 556818-9368, Borgarfjordsgatan 16 , 164 40 Kista , är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter du lämnar till oss genom köp och övrig kontakt med oss och ansvarar för behandling av dessa.
Var lagras dina personuppgifter?
Vi eftersträvar att dina personuppgifter i så hög grad som möjligt ska behandlas inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) och alla våra egna IT-system, men kan även överföras och bearbetas i ett land utanför EES (s.k. ”tredje land”). Sådan överföring sker endast till mottagarland med adekvat skyddsnivå och i enlighet med gällande lagstiftning. Om överföring sker till partner för en tjänst i USA sker detta endast till företag som omfattas av det så kallade ”Privacy Shield”, vilken är en överenskommelse om skydd för personuppgifter mellan EU och USA.
Vad för slags personuppgifter samlar vi in?
Vilka Personuppgifter samlas in och varför?
Vi samlar in uppgifter när du till exempel använder våra tjänster, ansöker om jobb, deltar i enkäter eller kontaktar oss i olika typer av frågor.
Vi samlar även in Personuppgifter som är nödvändiga för att administrera din kundrelation med oss och för att tillhandahålla tjänster i enlighet med vårt ömsesidiga avtal. Detta inkluderar vanligtvis information som ditt namn och telefonnummer, din adress och e-postadress, men kan också innehålla annan information, till exempel IP-adress. Vi kan samla in Personuppgifter om dig från olika källor.
Uppgifter som hämtas in automatiskt när du besöker vår webbsida.
Vi (och tredje parts tjänsteleverantörer som agerar på våra vägnar) använder cookies och andra verktyg (som webbanalysverktyg och pixeltaggar) för att automatiskt samla in information om dig när du använder vår webbplats, med förbehåll för villkoren i denna Integritetspolicy och tillämpliga lagar och förordningar. De typer av uppgifter som samlas in automatiskt kan innehålla:
- Information om vilken typ av webbläsare du använder
- Användarbeteende och interaktionsdata för de webbsidor du har tittat på
- Din IP-adress
- Språket i din webbläsare
- Din geografiska plats (begränsad till stad och land);
- Din nätoperatör
För vilket syfte Behandlas Personuppgifter?
De Personuppgifter som vi samlar om dig kommer att användas för:
- Att följa lagliga krav eller lagliga auktoritetsförfrågningar
- Administrativa och interna affärsändamål
- Att förse dig med produkter och tjänster samt att informera dig om nya produkter, tjänster och evenemang
- Att utvärdera och förbättra vårt erbjudande till, och kommunikation med, kunder
- Utveckling av vår verksamhet och våra tjänster
- Databehandling för reklamändamål
- Statistik
Vid bearbetning av beställningar och returer i vår webbshop
- Vid sms-aviseringar om leveransstatus
- Vid kontakter angående eventuella problem med din leverans
- Vid korrespondens om frågor och övrig information
- Vid utskick om erbjudanden i form av nyhetsbrev, då alltid med instruktioner om hur du kan avanmäla dig ifrån vidare utskick
- Vid analyser av köpmönster för att ge relevanta erbjudanden och information
- Vid bekräftelse av minimiålder som enligt lag gäller för att få handla online
- Vid utannonsering av vinnare i tävlingar som vi arrangerar
- Vid eventuella enkätutskick för att förbättra våra tjänster och erbjudanden.
- Vid arbete som förhindrar missbruk eller annan olämplig användning av vår hemsida
- Vi sparar dina uppgifter så länge som det krävs för att uppfylla ovanstående ändamål eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta. Därefter raderas dina personuppgifter.
Vilka är dina rättigheter?
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter då det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda fakturor. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att låta oss använda uppgifterna för marknadsföring genom att avanmäla dig från vårt nyhetsbrev. Du kan också kontakta oss genom att skicka brev, e-post eller ringa. Se kontaktuppgifter nedan.
Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?
För att vi ska kunna erbjuda ovannämnda tjänster och våra åtaganden gentemot dig som kund delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Personuppgiftsbiträden behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner och hjälper oss med IT-tjänster, betaltjänster, transporter och marknadsföring. Detta sker endast för ändamål för vilka vi har samlat informationen och endast till företag som kan lämna tillräckliga garantier gällande säkerhet och sekretess för personuppgifter.
Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part.
Hur skyddar vi dina personuppgifter?
För att dina personuppgifter som skickas till vår webbplats inte ska läsas av utomstående, krypteras all sådan information och skickas via en säker anslutning.
Hur använder vi cookies?
Vi sparar cookies då du som besökare är på vår webbplats. Med hjälp av cookies kan vi se vilken webbläsare och operativsystem du använder.
Personuppgiftsansvarig
Effective Communication DNR AB
Organisationsnummer: 556818-9368
Borgarfjordsgatan 16
164 40 Kista
Sverige
E-post: info@effectivecommunication.se
Denna integritetspolicy uppdateras senast: 2020-06-17.